Udany rok dla kraftów z PINTY
Rzemieślniczy Browar PINTA warzy coraz więcej piwa. W 2023 roku osiągnął najlepszy wynik w swojej historii.
2024-01-12, 11:38

Ubiegłoroczne wyniki produkcyjne PINTY były o niemal 7% lepsze niż w 2022 roku. Warząc 29 147 hektolitrów piwa browar zbliżył się do pełni swoich obecnych mocy produkcyjnych, ocenianych na 30 000 hektolitrów. Na rezultat osiągnięty przez załogę PINTY złożyło się w sumie 118 różnych piw, z czego 93 było piwami warzonymi po raz pierwszy. Zdecydowana większość z nich sprzedała się w Polsce, ale również liczba rynków eksportowych PINTY wzrosła do 27. Po raz pierwszy kontener wypełniony piwami PINTY dotarł m.in. do USA.

Całe piwo uwarzone przez PINTĘ w zeszłym roku mogłoby wypełnić niemal 6 milionów półlitrowych butelek, jednak w rzeczywistości coraz więcej kraftowego piwa trafia do puszek i to na nie najszybciej rośnie popyt na polskim i zagranicznym rynku. W zeszłym roku w sprzedaży piw PINTY obniżył się za to udział beczek, co browar tłumaczy trudną sytuacją na polskim rynku gastronomicznym, wywołaną m.in. znaczącym wzrostem cen i coraz lepszą dostępnością piw kraftowych w innych kanałach sprzedaży.

Tradycyjnie w PINCIE ponad 80% uwarzonego piwa stanowiło ale, czyli piwo górnej fermentacji, przede wszystkim w stylach: IPA, APA, Stout, Hefeweizen i Grodziskie. Resztę zajęły lagery i piwa kwaśne.

– Zeszły rok był kolejnym trudnym rokiem dla całej polskiej branży piwnej, dlatego postanowiliśmy skupić się na naszych atutach: rozpoznawalnej marce, bestselerowych piwach jak Atak Chmielu czy Modern Drinking, wyczekiwanych nowościach oraz stabilnej, wysokiej jakości. To ostatnie potwierdziła rekordowa liczba medali dla naszych piw w ostatnim Konkursie Piw Rzemieślniczych Kraft Roku. W roku 2024, myśląc o przyszłości PINTY, znowu musimy zacząć inwestować – mówi Ziemowit Fałat, współzałożyciel i współwłaściciel Browaru PINTA.

Produkcja piwa w latach 2011-2023: Polska vs. Browar PINTA

W ramach przygotowań do dalszego zwiększania produkcji browar z Wieprza zmodernizował już system wstępnego oczyszczania ścieków i planuje zakup wydajniejszej linii do puszkowania piw.

Klienci PINTY mogą w tym roku spodziewać się kontynuacji tak cenionych serii piw jak „Risfactor” i „Portermass”, a także „Discovery Poland” i „Hazy Discovery”, warzonych kooperacyjnie z innymi browarami. Wśród nowości na pewno będą też piwa chmielone amerykańskimi i nowozelandzkimi chmielami, osobiście wybranymi przez piwowarów PINTY podczas selekcji najlepszych partii szyszek z tegorocznych zbiorów.

W kanale nowoczesnym znowu można oczekiwać m.in. piw z serii „Zwycięskie”, inspirowanych najlepszymi piwami domowymi z Konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo. Edycja 2024”. Wyjątkową ofertą dla rynku gastronomicznego będzie 11 „sentymentalnych” piw z cyklu PINTA Miesiąca, wybranych przez fanów i załogę PINTY spośród piw warzonych przez ten browar w minionych latach. Okazją do kraftowych powrotów jest 10. edycja cyklu PINTA Miesiąca, największej i najdłużej prowadzonej ogólnopolskiej akcji browaru i pubów.

W 2023 roku znaczący wzrost produkcji – o ponad 20% – odnotował też drugi, specjalistyczny browar pionierów piwnej rewolucji w Polsce PINTA Barrel Brewing. Niemal 45 tys. butelek i 380 beczek wypełniło prawie 230 hektolitrów najwyższej jakości piw ultra premium, starzonych w drewnianych beczkach po innych alkoholach i piw dzikich. Ich proces produkcji trwa od co najmniej roku do dwóch lat i więcej.

KONTAKT / AUTOR
Andrzej Godewski
Andrzej Godewski Communications
+48888651564
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.