Norwegowie poddali ocenie około 10 piw z różnych browarów. Najważniejsze znaczenie w końcowym wyniku miała jakość i smak, którym przypisano aż 70% wagi. Resztę stanowiła cena. Wygrana umożliwia bezalkoholowemu piwu PINTY obecność w ponad 180 sklepach Vinmonopolet przynajmniej przez rok od czerwca tego roku.
– To duży sukces PINTY. Kategoria piw bezalkoholowych – podobnie jak w Polsce – mocno się w Norwegii rozwija. Mimo ograniczeń w handlu alkoholem, na norweskim rynku są producenci piw z całego świata – mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel i główny piwowar Browaru PINTA. – Udział somelierów ma pomóc w tym, żeby mimo rynkowego monopolu Norwegowie mieli dostęp do najlepszych i najciekawszych piw świata – dodaje.
Vinmonopolet jest państwową siecią sklepów z różnymi napojami alkoholowymi, posiadającą wyłączność na sprzedaż w Norwegii produktów zawierających ponad 4,75% alkoholu. W całej Norwegii w ramach sieci działa ponad 320 punktów handlowych.
Obecnie w ofercie sieci jest prawie 2 500 różnych piw w dużej części z browarów norweskich, ale także z USA, Belgii, Anglii, Danii i Włoch. W sumie piwosze mogą wybierać w Vinmonopolet spośród piw z 36 krajów, w tym kilku produktów rzemieślniczych i regionalnych z Polski.
Seria piw bezalkoholowych Mini Maxi jest w ofercie Browaru PINTA od czerwca 2019 roku. Mini Maxi Mango to bezalkoholowe, owocowe ale (Fruit Ale) z dodatkiem przecieru z mango i marakui. Natomiast Mini Maxi IPA jest bardziej goryczkowe, dzięki solidnemu nachmieleniu amerykańskimi chmielami Citra i Mosaic. W planach browaru jest rozwijanie serii Mini Maxi o piwa bezalkoholowe w innych stylach.