Rośnie eksport PINTA Barrel Brewing
W 2024 roku PINTA Barrel Brewing wyśle za granicę dwa razy więcej piwa niż w 2023 roku, a udział eksportu w sprzedaży browaru zwiększy się z około 20% do 30%.
2024-10-09, 11:14

Beczkowa PINTA specjalizuje się w warzeniu piw z najwyższej półki, kilkukrotnie droższych nawet od piw rzemieślniczych. Proces ich produkcji trwa od roku do dwóch lat i więcej. Poza tym powstaje ich bardzo mało. Średnio każde premierowe piwo jest oferowane w liczbie najwyżej 4 tys. butelek o pojemności 0,33 litra.

W Polsce PBB tworzy rynek piw ultra premium, którego wcześniej praktycznie u nas nie było. O odbiorców, którzy w piwie szukają najwyższej jakości i wyjątkowych doznań smakowych nieco łatwiej jest za granicą. Ale tam jest znacznie większa konkurencja. – Nikt nie będzie kupował bardzo drogich piw bez znajomości marki, dlatego ciężko pracujemy na to, żeby beczkowa PINTA była coraz bardziej znana – mówi Bartek Ociesa, Dyrektor Generalny Browaru PINTA, odpowiedzialny w przeszłości za budowę PINTA Barrel Brewing.

Niewielki, niszowy browar buduje swoją światową markę bez reklam, a reputację opiera wyłącznie na opiniach koneserów piwa. Od rozpoczęcia działalności w połowie 2021 roku browar zbiera świetne oceny na piwnych portalach (np. Untappd), a jego piwa należą do najwyżej ocenianych piw z Polski. Co roku wydłuża się też lista medali zdobywanych przez piwa uwarzone w PBB. Te sukcesy przekładają się na coraz większe zainteresowanie browarem na świecie. Rok 2024 jest rekordowy, jeśli chodzi o kooperacje PBB z innymi browarami oraz udział w najbardziej prestiżowych zagranicznych festiwalach piwa. Odbywający się w tym tygodniu na Wyspach Owczych Mikkeller Beer Celebration Faroe Islands będzie dla PBB 11 z kolei.

Na wielu z tych imprez wystawiają się tylko browary zaproszone przez organizatorów (np. Mikkeller Beer Celebration Copenhagen w Danii lub Lumberjack Day w USA). – Nawet na tak silnie obsadzonych festiwalach wzbudzamy zachwyt naszymi piwami, a ten hype niesie się po świecie i przekłada się na nowe zamówienia – zauważa Bartek Ociesa.

W tym roku piwa z PBB po raz pierwszy zamówił m.in. odbiorca z Chin. W sumie beczkowa PINTA wysyła swoje piwa do około 20 – głównie europejskich – krajów.

Mimo trudnej sytuacji na rynku piwa (rosnące koszty produkcji i spadek popytu) obecny rok będzie kolejnym, w którym PBB zwiększy produkcję. W zeszłym roku browar uwarzył 29 różnych piw w ilości 229 hektolitrów. Było to ponad 23% więcej niż w roku 2022.

Osoby zarządzające browarem przyznają, że stopniowo nabierają doświadczenia w prowadzeniu tak specjalistycznego browaru. Sprzedaż piw ultra premium jest bardzo trudna ze względu na wąską grupę odbiorców. Nawet browar z tak dobrym odbiorem jak PBB obecnie nie byłby w stanie utrzymać się wyłącznie ze sprzedaży swoich piw. Dlatego od zeszłego roku PBB warzy też piwa dla Browaru PINTA, wykorzystując w ten sposób moce produkcyjne i zarabiając na utrzymanie swojej niszowej działalności.

Browar PINTA Barrel Brewing S.A. został wybudowany w 2021 roku w Wieprzu k. Żywca za 5,5 mln zł, głównie dzięki zaangażowaniu ponad 1200 inwestorów społecznościowych. – Zyski wizerunkowe z warzonych przez nas piw już procentują, ale ten rok w końcu powinien też przynieść zyski finansowe – zapowiada Bratek Ociesa. Konkretne dane będą znane po zamknięciu trzeciego kwartału.

KONTAKT / AUTOR
Andrzej Godewski
Andrzej Godewski Communications
+48888651564
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2025.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.