Najlepszy rok w historii Avenga w Polsce
Drugi rok pandemii okazał się najlepszym rokiem finansowym w historii Avenga Poland, firmy wyspecjalizowanej w transformacji cyfrowej biznesu i usługach staffingowych w IT. Poprawiły się wszystkie kluczowe parametry spółki – o 15% w stosunku do poprzedniego roku wzrosła sprzedaż i liczba zatrudnionych specjalistów IT. Wyraźnie lepsza była też efektywność, o czym świadczy prawie 32% wzrostu EBITDA.
2022-02-07, 19:48

Do procentowego wyniku sprzedaży Avenga Poland nieco bardziej przyczyniły się usługi projektowe, które wzrosły o 15,3% niż usługi staffingowe – wzrost o 14,9%. – Chcielibyśmy jeszcze szybciej rosnąć w obszarze value-added services, ale widać, że w okresie pandemii firmy zgłaszają ogromne zapotrzebowanie przede wszystkim na zasoby IT i te potrzeby staramy się zaspokoić, mimo niedoboru specjalistów na rynku – mówi Małgorzata Wiśniewska, Country Director Avenga Poland.

We wzroście przychodów największy udział mieli klienci z branży farmaceutycznej, w której Avenga zawsze miała silną pozycję. W dochodach firmy kluczowe znaczenie mają też klienci z branży finansowej i ubezpieczeniowej, obecnie mocno inwestującej w transformację cyfrową i technologiczny rozwój. W tym segmencie na wzrost przychodów Avenga wpływają zarówno tradycyjne instytucje jak i innowacyjne fintechy. W zeszłym roku – po turbulencjach w 2020 – odżyła branża automotive, która przy pomocy nowoczesnej technologii skutecznie przechodzi swoją własną transformację biznesową, czego dowodem są doskonałe wyniki finansowe kluczowych klientów Avenga z tej branży. Mniejsze zapotrzebowanie na usługi i specjalistów IT miała za to branża telekomunikacyjna.

W 2021 roku Avenga pozyskała 38 nowych klientów (17 w 2020), wśród których jest m.in. amerykańska firma Syniti, specjalizująca się w zarządzaniu danymi. W tym roku budowane dla niej przez Avenga global delivery centers w Krakowie i Lwowie będą już mieć znaczący wpływ na czołówkę najbardziej poszukiwanych kompetencji. Do pierwszej trójki w Avenga powinni wejść specjaliści od data engineeringu i systemów SAP. Na razie tak jak w poprzednich latach podium zajmują: Tester, Programista Java i Analityk. – Nawiązując współpracę z Syniti Avenga dołączyła do firm, które w najbliższych latach będą zaspokajać ogromne zapotrzebowanie europejskiego biznesu na migrację systemów ERP do chmury obliczeniowej – zauważa Małgorzata Wiśniewska.

Przez cały 2021 rok Avenga zrekrutowała w Polsce 650 specjalistów, powiększając zespół do 1470 osób. Ogromny popyt na specjalistów IT sprawił, że priorytetem oprócz przyciągania nowych osób stało się utrzymanie obecnych pracowników. Jeśli Avenga sprosta obu wyzwaniom, to na koniec tego roku zespół firmy powiększy się jeszcze o niemal 600 specjalistów (do ponad 2000 osób), przy czym nowo zrekrutowanych będzie w sumie ponad 800. Różnica wynika z konieczności zapełniania wakatów, powstających na skutek rotacji.

– Zainteresowanie ofertami pracy w Avenga utrzymuje się na wysokim poziomie, a poziom rotacji naszych pracowników nie odbiega od rynkowej średniej. Jednak specjaliści IT mają coraz większy wybór i coraz trudniej o pewność, że wybiorą nas – mówi Justyna Wroniak, Talent Aquisition & HR Director. Jej zdaniem, coraz więcej kandydatów równocześnie bierze udział w kilku rekrutacjach, co powoduje, że teraz częściej niż w przeszłości rezygnują z podjęcia pracy już po przedstawieniu konkretnej oferty. Dodatkowo na początku tego roku proces decyzyjny kandydatów skomplikował Polski Ład. Nowo rekrutowanym osobom więcej czasu zajmuje analiza przyszłych dochodów, podatków i składek oraz wybór formy zatrudnienia.

Avenga chce w tym roku zwiększyć przyciąganie specjalistów IT, tworząc im jeszcze lepsze możliwości rozwoju zawodowego poprzez szkolenia, ciekawe projekty, przekwalifikowania, budowanie indywidualnych relacji i komfort pracy zapewniany przez opiekunów. Firma stawia też na dalszy rozwój centrów kompetencyjnych, służących przekazywaniu wiedzy i uznania dla najzdolniejszych specjalistów. – Utrzymujemy koncentrację na kompetencjach związanych z chmurą, frontend i backend development, security, testingiem, analizą biznesową i prowadzeniem projektów IT, choć centrów kompetencyjnych jest u nas więcej – podkreśla Małgorzata Wiśniewska.

– Polska jest nadal wysoko oceniana, jeśli chodzi o warunki do rozwoju biznesu IT, co przekłada się m.in. na nieustanne zainteresowanie naszym rynkiem klientów ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Mimo zagrożeń są więc warunki do utrzymania co najmniej zeszłorocznego tempa wzrostu. Wskaźniki naszej sprawności operacyjnej pokazują, że jesteśmy na to przygotowani – podsumowuje Małgorzata Wiśniewska.

Avenga jest światowym ekspertem w obszarze IT, transformacji cyfrowej i staffing services, z ponad 20-letnią praktyką. W ramach linii Transforming Industries świadczy szeroką gamę usług – od doradztwa strategicznego, usług związanych z customer experience, projektowaniem rozwiązań, po tworzenie oprogramowania. W ramach obszaru IT Professionals oferuje outsourcing specjalistów IT. Łączy kreatywność i innowacyjność z umiejętnością szybkiej realizacji kompleksowych projektów. Ponad 3500 profesjonalistów pracuje dla Avenga w ramach struktury 27 lokalizacji w Europie, Azji i USA. W Polsce biura firmy znajdują się m.in. we Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Warszawie i Gdańsku.

KONTAKT / AUTOR
Andrzej Godewski
Andrzej Godewski Communications
+48888651564
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.