Avenga: Recesja to czas na zwinne IT
W bardzo dobrym dla całej branży IT 2022 roku przychody firmy Avenga w Polsce wyniosły 456 457 mln zł. W porównaniu z 2021 rokiem oznacza to rekordowy w historii firmy wzrost o niemal 25%. Mimo spowolnienia na rynku IT, obserwowanego już od połowy zeszłego roku, Avenga planuje na 2023 rok dalsze wzrosty przychodów i zatrudnienia.
2023-02-09, 13:33

Tegoroczne plany Avenga w Polsce zakładają wzrost przychodów do 507 950 mln zł, czyli o ponad 11%. W tym samym czasie zyski firmy mają wzrosnąć o 12% do 125 241 mln zł.

W 2022 roku wzrosty w równym stopniu dotyczyły usług projektowych i  staffingowych. Rekordowym zainteresowaniem cieszyły się kompetencje popularne już w poprzednich latach, czyli przede wszystkim development (Java, .NET, Front-end, Mobile), usługi chmurowe, czy szeroko rozumiane cyberbezpieczeństwo.

W biznesie Avenga widać też wyraźny wzrost liczby projektów z obszaru Data, zarówno Data Engineering jak i Business Intelligence oraz Data Science. – Prezentacje danych, czy podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie raportów Power BI są coraz mocniejszym trendem w IT, a my wspieramy klientów w implementacji takich systemów – mówi Piotr Bałys, Co-Managing Director Avenga w Polsce. Znacząco rosło też zainteresowanie usługami związanymi z platformą Microsoft 365 i projektami migracyjnymi.

– W szczytowym momencie 2022 roku zapotrzebowanie na usługi IT było trzykrotnie większe niż obecnie. Te rosnące potrzeby zgłaszali przede wszystkim nasi stali klienci. Udział nowych klientów w całościowym wyniku za zeszły rok wynosi zaledwie 15% – szacuje Anna Szyperek, Co-Managing Director Avenga w Polsce.

Bardzo duży udział we wzrostach mieli klienci z sektora finansowego, którzy inwestują w IT chociażby ze względu na uwarunkowania regulacyjne oraz bezpieczeństwo danych. Tradycyjnie za znacznymi inwestycjami w IT stoi też sektor farmaceutyczny, któremu wsparcie najnowszych technologii pomaga w prowadzeniu badań i rozwoju oraz analizie i ochronie danych.

– Większość branż systematycznie udoskonala swoje biznesy dzięki IT. Ciekawym przykładem jest kierunek rozwoju sektora automotive, który w mojej ocenie więcej teraz inwestuje w inteligentne rozwiązania IT niż w mechanikę – uważa Piotr Bałys.

Sposobem na utrzymanie wzrostu w 2023 roku ma być przede wszystkim skupienie się na rozwoju kompetencji, z których Avenga już jest znana w obszarach Fintech, Pharma i Automotive. Firma cały czas rozwija swoje partnerstwo z Microsoft, dodaje usługi w zakresie bezpieczeństwa informacji, poszerza kompetencje chmurowe. Między innymi w tym celu w 2022 roku ponad 50 specjalistów z Avenga przeszło proces certyfikacji AWS. Klienci coraz częściej traktują te certyfikaty jako warunek konieczny do rozpoczęcia współpracy.

– Jeszcze w ubiegłym roku można było liczyć na napływ zapytań, ale w tym roku do rozwoju usług IT potrzeba znacznie więcej zwinności i elastyczności, możliwości szybkiego dostosowania się do oczekiwań i celów klientów – uważa Anna Szyperek.

Jej zdaniem obserwowana już od połowy 2022 roku obawa przed inwestowaniem w nowe projekty IT nie będzie trwać długo. – Biznes cały czas stawia przed nami nowe wymagania, rynek jest bardzo konkurencyjny, a zwiększanie efektywności wyłącznie w oparciu o aktualne projekty rzadko pozwala za tymi potrzebami i wyzwaniami nadążyć – dodaje.

Rosnąca w zeszłym roku liczba projektów i klientów sprawiła, że Avenga w Polsce zatrudnia już ponad 1700 specjalistów. Przez cały 2022 rok firma zrekrutowała ponad 580 osób. Tegoroczne plany rekrutacyjne zakładają zatrudnienie 400 osób.

– Analizy zapotrzebowania po stronie naszych Klientów pokazują, że nadal aktywnie poszukiwać będziemy programistów popularnej Javy, C# czy .NET. Rozbudowywać chcemy także zespoły QA i DevOps. Na pewno będziemy również szukać specjalistów od rozwiązań chmurowych i cyberbezpieczeństwa – wylicza Justyna Wroniak, Talent Aquisition & HR Director Avenga w Polsce. W zeszłym roku zatrudnienie w Avenga znalazły osoby posiadające kompetencje w ponad 30 specjalnościach.

Z doświadczeń firmy wynika, że w utrzymywaniu i pozyskiwaniu specjalistów IT na rozgrzanym do czerwoności rynku kluczowe znaczenie mają partnerskie relacje. W Avenga nazywa się to stworzeniem warunków do pracy „na własnych zasadach”. Ale pojawiają się nowe wyzwania. – W IT coraz głośniej mówi się o wypaleniu zawodowym. Dlatego w relacjach ze specjalistami zawczasu stawiamy na well-being: darmowe wsparcie psychologiczne, webinary o zdrowiu psychicznym, sport, zachęty do dbania o swój dobrostan – wyjaśnia Justyna Wroniak.

Avenga to globalna platforma inżynieryjna i konsultingowa z ponad 20-letnim doświadczeniem, szczególnie w branży farmaceutycznej, ubezpieczeniowej, finansowej i zaawansowanej produkcji. Specjaliści Avenga pracują w ramach struktury 31 biur zlokalizowanych w Europie, Azji, Ameryce Łacińskiej i USA. Przede wszystkim wspierają globalne korporacje oraz złożone organizacje w procesach cyfrowej transformacji, od doradztwa po projektowanie i wdrażanie rozwiązań, tworzenie oprogramowania i outsourcing specjalistów IT. Wśród kluczowych klientów firmy są tak znane marki jak: ABB, Allianz, GSK, Santander i Volvo.

KONTAKT / AUTOR
Andrzej Godewski
Andrzej Godewski Communications
+48888651564
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.